Sunday, February 6, 2011

5 Tips pecahkan tembok penghalang kejayaan dalam bisnes!

Hasil dari pembacaan buku Brian Tracy bab 1

1) Baca 30 minit buku motivasi bisnes di awal pagi sebelum pergi kerja. --> supaya semangat pagi mempengaruhi keseluruhan hari.

2) Jumpa atau hubungi 100 pelangan setiap hari. --> target 'jumpa' 100 orang bukan target buat jualan. Apabila jumpa ramai orang , skil kominikasi turut mrningkat dan ramai orang akan membeli produk kita.

3) Yakin dengan produk. --> jika kita sayang dan yakin pada produk yang kita jual, pelanggan lebih mudah membeli dengan kita kerana kejujuran kita terhadap produk.

4) Jadikan kereta sebagai universiti bergerak. --> mendengar program audio kejayaan bisnes di dalam kereta. kita akan lebih termotivasi dan inginkan kejayaan seperti orang lain.

5) kepada pelangan yang selalu kata' saya akan bagitahu kemudian,nanti saya fikir dahulu' , ucapkanlah 'saya tidak akan telefon atau berjumpa anda lagi, apa yang anda perlu fikirkan lagi semua saya sudah terangkan' kepada mereka. --> pelangan yang betul-betul mahukan produk akan terus memesan produk, jadi anda tidak buang masa mengejar atau menghubungi semula pelanggan yang tidak mahu produk.

1 comment: