Saturday, February 26, 2011

Tip atasi kegemukan

Bismillahirahmanirahim..

Minggu lepas, salah satu assignment yang kena buat ialah mengenai book review buku parenting untuk subject family management and parenting. Ya, kat U blajar parenting, required university subject. Memang menggalakkan student kawin awal dan kebetulan minggu depan ada kursus kahwin kat sini, harga pun lagi murah dari kat luar. Tapi dukacita dimaklumkan tempat dah penuh, baru buka registration sejam, 120 tempat dah penuh. Fuh! memang ramai ke yang nak kawin? tunggu dan lihat je la, kad siapa yang sampai dulu kan..

Berbalik pada book review, tajuk buku, Mencipta Keluarga Hebat: Tip Membentuk Keluarga Fantastik, penulis ialah Ikhsanudin dan Mirna Amir, terbitan Yamani Angle. Buku ni memang sesuai untuk orang yang dah berlkeluarga atau yang baru nak berumah tangga. Banyak tip yang dikongsikan, lengkap dari tip kesihatan, tip keibubapaan, tip jaga bayi, tip kewangan pun ada. Semua sekali ada 107 tip. Salah satu tip ialah atasi kekegemukan. Memang bersetujulah dengan tip-tip tu dan yang bestnya boleh kaitkan dengan Herbalife.

Dalam Herbalife, memang menggalakan minum air 3 liter, makan makanan kalori rendah (fomula 1 ada 90 kalori je), bersenam ( yang ni tak perlu bersenam pun tak apa, tapi kalau nak senam juga, tak ada salah pun) dan banyak lagi tip yang berkaitan.

Tak boleh nak kongsi tips dalam buku tu, nanti kena saman la pula sebab tak minta kebenaran kat penerbit. kalau nak tahu apa tipnya, boleh la cari buku tu =)

Comel je, ada nota dari penerbit,semua ilustrasi adalah khayalan penulis dan bukan menjadi pendirian penerbit. Sebahagian watak dalam lukisan tidak menutup aurat.

Senang cerita, memang cara makan Herbalfe ini memang sesuailah dengan cara pemakanan kesihatan yang betul.
Apa tunggu lagi?
Mari-mari..
Siapa nak atasi kegemukan?
Hubungi saya:
Kamila
sms/call: 017-7625262

No comments:

Post a Comment