Friday, March 18, 2011

Lemak hilang melalui _________,selepas anda berjaya turun berat badan.

Bismillah..

Apakah jawapan bagi tempat kosong di tajuk entri? Jom teruskan baca..

' Minum air banyak-banyak tau, kalau selalu buang air kecil tu bagus la sebab lemak keluar melaui air kencing'

ni nasihat coach pada aku, waktu mula-mula dulu sebagai consumer Herbalife.

Punyalah aku fikir, macamana lemak boleh keluar dari air kencing secara saintifiknya? haha..Gaya macam ambil kos dietetic. Tapi mestilah nak tahu secara logiknya macamana proses itu berlaku. Rupanya bergini..



1)Apabila anda mengurangkan pengambilan kalori daripada yang diperlukan, badan akan menggunakan lemak (triglicerides) untuk penghasilan tenaga. 

2)Melalui proses yang kompleks, 'triglicerides' akan menghasilkan dua komponen yang berlainan iaitu 'glycerol' dan 'fatty acid'. Kedua-dua komponen ini akan diserap ke dalam hati, buah pinggang dan otot. Di sini, komponen tersebut akan melalui proses kimia yang akan menghasilkan tenaga untuk digunakan oleh badan.

3)Melalui proses ini, suhu yang sesuai dengan keadaan suhu badan akan dihasilkan. Proses ini juga menyebabkan penghasilan air dan karbon dioksida yang akan dibuang melalui air kencing dan pernafasan.

Sumber: i-Healthy

Shake Herbalife mempunyai kalori yang rendah, jadi kita hanya ambil kalori yang cukup untuk badan guna sahaja. Tiada lagi masalah terlebih kalori. kalau kita ambil terlebih kalori, kalori yang tak digunakan itu la yang jadi lemak.

Dah tahu jawapan macamana lemak hilang lepas ambil shake? sudah!!

Berminat dengan makanan rendah kalori?
hubungi saya =)
sms/call : Kamila 017-7625262


3 comments:

  1. sy pown dok pkir bnda yg sama..
    hahaha..
    mtk izin nk share sket kt blog..
    :)

    ReplyDelete
  2. Info yang menarik..selalu kita dgr lemak dibuang melalui buang air besar..huhu patutla xkurus2 walaupun cirit birit. Padahal melalui nafas dan air kencing kn

    ReplyDelete
  3. then.. sebab tu la air kencing warna kuning kan?? ye x?

    ReplyDelete