Tuesday, June 2, 2009

musim kawen..




nak di jadikan cite,tiap2 minggu ade org yg di kenali kawen..dan aku yang rajin ni gi la tolong rewang dirumah2 tersebut...setiap wekend je,mesti busy..seminggu sebelum cuti sek ari 2,aku,dayah n elly gi felda redong tuk tolong miza rewang kat umah dia..ade 3 pengantin sekali..majlis nya ari ahad tp kteorang dah berkampung kat umah dia dr ari jumaat lagi..2 org akak2 nye menikah dihari yang sama.kteorang ni dah macam sedara miza je sbb sedare-mare dia x de pun yg rewang sekali sbb x rapat sangat kot..tp aku dpt la timba pengalaman rewang dgn org2 felda..lain kg. lain cara nya kan..nasib baik la dulu2 aku rajin tolong mak masak n hias meja beradap time sepupu2 aku kawen, dan aku pun gne la pengalaman2 tu kat umah miza..huhu..best gak tp penat cket la..kat majlis 2,mlm2 ade khatam dan berzanji,esok pg nye nikah dan petang de makan beradab..sepatutnya ramai yg dtg beradap tp family husband kak aisyah dah balik dulu,maka satu meja kosong..mak miza pun panggilla kteorng suruh makan beradap sekali..wah,x penah dibuat orang ,wakil tuan rumah makan beradab sekali..hahaha..ni la pengalaman rewang dirumah miza..




minggu berikutnya,jiran aku plak kawin..aku pun ade la tolong ikat bunga telur.pas 2 tolong angkat2 cawan pinggan kat meja beradap 2..agak nya tu je la keje aku waktu aku rewang umah2 orng kawen ek..sbb kalo nak tolong kat khemah,aku ni pemalu cket huhuhu..tp dlm kul 2 aku dah balik umah nak solat zohor tp x kuar smula plak..terlelap kepenatan agak nya..sampai suara dj pun aku dah x dengar..hahaha..




dan minggu depan,seorng sepupu ku nak nikah dan lg sorang nak tunang..tunggu la majlisnye ye..ape plak tugas yg perlu aku lakukan lps ni??

No comments:

Post a Comment