Tuesday, June 2, 2009

Mardi!







pada 25-26 mei yg lepas mardi kluang telah membuat pameran dan telah dirasmikan oleh menteri asas tani iaitu dato' sri noh omar kot..hehe..kalau x silap la..



aku,nisak n along pun telah gi ke sna pada ptg 26hb..masya



allah,1st time tegok lembu sebesar itu.tp mood ku x atcited sangat..nisak ngan along je yg bergambar..aku malas..arnab,kuda dan kambing pun ade..ade jual pokok2 bunga,biji2 benih sayuran..tp sayang banyak booth dah nak berkemas sbb dah ptg kan..orang sume nak balik..mak kate tahun ni x meriah sangat,tahun lepas punya lg meriah dan banyak booth berbanding tahun ni..dan di sini kami terserempak ngan kak faiz,kwn nisak n along..dia practikal kat ctu,kene jaga kambing biri2..dia pun cite la pengalaman sepanjang jadi penjaga biri2..byk gk la cite2 lucu smpai biri sepak dia la,kejar dia la..sebelum balik tu sempat la tengok kak faiz tunggang kuda..dlm pkul 5,kteorang pun berangkaT balik umah..






apa yg aku dapat sepanjang pameran?



  • dapt pen pecume,sbb jwab soalan2 pameran..
  • beli kerepek sedap dr booth azhar food..murah2 kat cni..
  • dapat tau pasal pokok kenaf..along yg beria nk tau,kalau x aku pun x tau..



aku ngan nisak rajin je gi pameran,balik umah bukan nak tolong abah berkebun pun..huhu..sedap mata memandang kawasan umah aku banyak sayuran hijau dan mula menghidup..senamg je kalau nak makan sawi ke, kailan ke..petik je kat luar umah..ni la untung nye kalau bercucuk tanam sendiri kat umah..syukur..

No comments:

Post a Comment