Wednesday, May 13, 2009

happy MOTHERS day!!


Pada malam sabtu yang lalu iaitu pada 9 mei, aku dan keluargaku menyambut hari ibu di sebuah warung tomyam yang terletak di bukit Pasir Batu Pahat..kehadiran beberapa orang adik beradikku juga anak2 sedaraku, mak abah, atuk2 ku serta mak teh dan suaminya , juga mak mentua saiful membuatkan sambutan itu sungguh meriah sekali..

majlis itu dimulakan dengan meng'oder' menu iaitu tomyam campur(sungguh sedap sekali),ikan siakap masak 3 rasa, kerabu mangga, kailan ikan masin serta telur bungkus..air order sendiri2 sbb sume nak air lain2..

pabila menu mula dihidang kami pun mula dengan baca doa dan makan sampai kenyang..walaupun semua sudah kenyang ttp makanan x abes la..ape lg tapau bw balik la..sebelum bali,kami membuat acara pemotongan kek oleh ibu2 yg hadir..sedap kek 2 sbb kek 2 ialah kek aiskrim coklat..selepas selesai makan kek,semua berangkat pulang ke rumah masing2..

ape yang penting makan kat gerai 2 sume mak teh yang bayar sbb dia mmg dah niat nak belanja keluarga mkan2 ..thanka a lot mak teh! by the way x lupe nak ucap selamat hari ibu tuk mak,mak teh dan atuk2 ku..jasa kalian tidak dapat aku balas dengan kudratku dan wang ringgit ..


fakta HARI IBU

hari ibu akan di sambut setiap tahun pada hari ahad minggu ke-2 bulan mei.sbb 2 lah setiap tahun kita sambut hari ibu dengan tarikh yang berbeza..ingat la fakta ini ..kalau hendak tahu tahun depan hari ibu jatuh pada brape hb,sila lah buka kalendar sekarang...

No comments:

Post a Comment