Monday, November 8, 2010

Nobel Loureate, apa tu?

assalamualaikum..

Tadi baru lepas baca blog orang lain yang dia sangat gembira sebab dapat jumpa penerima nobel laureate iaitu Prof Dr Barry sempena Felda innovation seminar kalau tak silap..Dr. ni dapat Nobel Laurate Perubatan..tapi apa kene-mengena dengan Herbalife pula?

nak tahu?

Salah seorang Nutrition Advisory Board pun adalah penerima Anugerah Nobel Laureate.

Kejap..kejap..
ada ke yang tak tahu pasal Anugerah Nobel Laureate? ok, kita cerita sikit la tentang nobel laureate..
anugerah ini diasakan oleh Alfered Nobel yang meminta supaya harta-harta yang dimiliki di sumbangkan kepada orang-orang yang telah berjasa kepada dunia iaitu orang yang telah bagi manfaat pada manusia terutama dalam bidang fizik,kimia,sastera,perubatan, ekonomi dan keamanan. kalau nak tahu siapa yang dah dapat anugerah nobel ni boleh tanya En. wiki.

Dan orang yang telah menerima Hadiah Nobel Loureate perubatan dalam Herbalife ialah Dr. Louis Ignarro.


Beliau telah menerima anugerah ini pada tahun 1998 kerana telah menjumpai kebaikan nitric oxide untuk badan manusia. Sekarang ni beliau adalah professor pharmacology di UCLA School of Medicine's Department of Molecular and Medical Pharmacology kat Los Angeles. Dimana Lab Herbalife juga terletak di UCLA. Beliau adalah salah seorang yang mendesign salah satu produk herbalife.





Ada ramai lagi ahli-ahli Nutrition advisory Board Herbalife..ada 18 orang lagi yang belum cerita..cerita kat entri akan datang la ye..tengok je la dulu wajah-wajah mereka..mereka di datang dari seluruh dunia..






1 comment: